Resurse de învățare
2024 – 2025
Clasa a VIII-a
- Open Office Spreadsheet;
- Verificare;
- Lucrul cu foi de calcul;
- Open Office – lecție;
- TEST8 Test la Informatică și TIC
Clasa a VII-a
- Open_Office_Writer; Ce este?
- Componente OpenOffice;
- Formatarea textului;
- viteza de scriere;
- Text3;
- Text2;
- Scriere rapidă – L16;
- Cerințe;
- TEXT_v1;
- Tastare corectă L;
- Tastare corectă R;
- Scriere R – L;
- Cum realizăm un ziar?
- Recapitulare – L1; L2;L3;
- Antrenament de scriere: https://www.keybr.com/
- OpenOffice – Documente text;
- WordPad – comparație cu OpenOffice Text Documents; Typing;
- Portofoliu;
- Editarea unei fotografii;
- Editor2;
- Editor3;
- Poster;
- Editor4;
- Editor5;
2023-2024
Ora de cod
- Introducere in C;
- Clasa a V-a – R;
- Recapitulare 5;
- Cpp_începători;
- Sc59_poligon_stelat;
- Figuri geometrice modulare;
- Desenarea obiectelor decorative;
- Structuri repetitive;
- L3;
- Noi resurse HC;
- Hedy;
- Sc59_structuri modulare
Școala altfel
Recapitulare – aplicare(Robotescu ne sfătuiește…)
- Reamintire;
- Prezentare plăcuță;
- Antrenament;
- Recapitulare – laborator – roboți;
- TPBot
- Joc – recapitulare;
Resurse pentru InfoTIC 2023-2024
- Clasa a VIII-a
- Recapitulare – L1;L2;L3;
- OpenOffice – Calc; Utilizarea foilor de calcul;
- Grafice;
- Verificare;
- Portofoliu;
- Despre HTML; Teorie;
- Online HTML;
- prg2;
- prg3; consolidare 3;
- consolidare – tema 2 html;
- sursă nouă;
- prg10; prg9; prg8; prg7; prg6;
- Prg14; prg13; prg12;
- consolidare; aprofundare; evaluare;
- CSS – teorie, teorie 2, aplicație;
- Site realizat cu sprijin;
- JavaScript – acomodare(Ora de cod);
- Utilizare pagini web(costuri-beneficii): resursa 1; resursa 2;
- Resursă online: VSCODE; IAC – Html;
- Resurse online: Project HTML&CSS; Vizualizare output cod HTML;
- Aspecte teoretice;
- L1 Pasul_1_programare; p2_citire_nr_afisare_vecini; p1_citire_afisare;
- Compilator; varianta 2 de compilator;C și C++:
- L2;
- Scheme logice;
- Structuri de control; exemple;
- Constanta_bloc_conditional;
- Structuri repetitive;
- siruri_numerice_alfanumerice;
- prg_Fibonacci,
- sir_1, sir1_1, sir1_2,
- sir_2, sir2_1, sir2_!,
- sir_compar,
- Cls_8_siruri2;
- Folosirea listelor;
- 8ABCD_proiect_evaluare;
- supliment pentru cine termină proiectul mai repede: 1, 2, 3;
- Sc_59_R_8;
- Curs02_Primii_pasi_in_C_1 Pregătire pentru liceu;
- compilatoare: CPP+1, CPP+2, CPP+3;
- Clasa a VII-a
- Recapitulare – L1; L2;L3;
- OpenOffice – Documente text;
- WordPad – comparație cu OpenOffice Text Documents; Typing;
- Portofoliu;
- Editarea unei fotografii;
- Editor2;
- Editor3;
- Poster;
- Editor4;
- Editor5;
- GeoGebra;
- Resursă – prelucrare film cadru cu cadru;
- Repetare – realizare colaj&animații; din resursa FlexClip; din resursa Kizoa;
- OpenRoberta;
- Studiu – blocuri;
- Scheme logice – structuri&exemple Structuri repetitive și alternative;
- 7_OPENR;
- Aplicații – echipe
- Micro::bit
- Micro_bit;
- Prezentarea plăcuței-poster; prezentare generală;
- MakeCode;
- Makecode1; Makecode2;
- la alegere – termometru, alarmă luminoasă, alarmă, senzor de distanță, Tiny:bit Smart Robot, Scratch și Microbit;
- simulator Micro::bit &Scratch;
- Make code;
- Listă linkuri pentru micro;
- Idei noi: 1; 2; 3; 4; ultrasonic; Yahboom Starter Kit;
- Micro::bit
- Structuri repetitive și structuri alternative
- Structuri repetitive;
- Joc_cu_4_personaje;
- Clonare-punctare;
- Proiect – 7BD_proiect_evaluare;
- Elemente C/C++: prezentare, introducere; suma a n numere;
- Algoritmi
- Clasa a VI-a
- Recapitulare – L1; L2; L3; L4;L5;
- Open Office – Impress;
- Verificare
- Portofoliu
- Siguranța pe Internet
- Cod de conduită pe Internet
- Poșta electronică;
- 6A -Mate: R1, L , R2, R3;
- Animație1;
- Animație2;
- 3D-construcție;
- Hour of Code(6C); Hour of Code(6E);
- Pregătire – cod;
- Hour of Code – Programming(6C), Coding(6E);
- Scheme logice – Pseudocod;
- Structuri_repetitive_6;
- Structuri_cu_operator_conditional;
- Propunere cu mai multe personaje;
- Tema_MOD_structuri_repetitive_activitate cu mai multe personaje;
- Sc59_martie_cls6;
- cls6_structuri repetitive;
- CLS6_Ora_de_cod
- Clasa a V-a
- Ergonomia®uli în laborator – L1;
- Istoric – sistem de calcul – L2; L3;
- Sistemul de operare – compară P1 și P2;
- Operații cu directoare și fișiere – verificare, manual(p.16) și consolidare;
- Evaluare;
- Paint – old;
- PaintZ;
- Consolidare – instrumente și aplicații de desenare;
- Autodraw;
- Evoluția sistemelor de calcul: R1, R2, R3, R4 + istoria telefonului în imagini;
- Istoria televizorului;
- Componentele computerului: consolidare; evaluare;
- Procesorul – istoric1; istoric2;procesul de realizare; roluri; memorii;
- Să revedem! Dezvoltare – resurse online;
- Tastatura – combinații de taste 1; combinații de taste 2; combinații de taste 3;
- Exerciții de scriere – V0, V1, V2, V3;
- Scratch;
- Exersare structură decizională;
- Scheme logice;
- Operatori aritmetici;
- Scratch_decoruri;
- Scena_mai_multe_personaje;
- 5_personaje;
- 5_joc_3_personaje;
- Clonarea unui personaj;
- 5_proiect_evaluare;
- CLS5_aprofundare_dezvoltare
- Editoare grafice – clasa a V-a
- prezentare;
- exemple online: E1, E2, E3, E4;
- alt exemplu: E5;
- Aggie.io(apasă Start);
- Kleki;
- Banda desenată;
- Felicitare;
- Card; Card2;
Educație financiară
- Resurse: 1, Calitatea de consumator de bunuri și servicii, Producătorul și producerea de bunuri și servicii,
- Curs BNR: episodul 1; episodul 2; episodul 3; episodul 4; episodul 5; episodul 6;
- Inflația, Diferența dintre nevoi și dorințe, Bugetul personal, Planificarea bugetului personal, Sfaturi de economisire, Fondul de urgență, Cum funcționează băncile?, Creditul;
- Cls8_Mijloace_de_economisire;
- Băncile2; Exemple_banci_Trezorerie_discutii;
- link pregătire 2;
- link pregătire 3;
- UTILIZAREA CARDURILOR;
- Creditul;
- Depozitul bancar;
- Asigurarea(noțiuni, tipuri):
- Recapitulare: E1, E2, E2_b, E3;
- Piața de capital: S1, S2, S3, Titluri Tezaur, S4, S5, ETF, Lichidități;
2022-2023
- Structura calculatorului – clasa a V-a
- S1;
- Componente – verificare; verificare 2;
- Memorii – verificare;
- Memorie internă și externă;
- Periferice;
- Masterprof:
- Dispozitive periferice de intrare; Dispozitive periferice de ieşire; Dispozitive de intrare – ieşire; Joc1; Evaluare;
- Ora de cod:
- L1, L2;
- Utilizarea tastelor – structuri și algoritmi;
- JavaScript;
- Animații simple – clasa a VI-a
- Ora de cod: L1, L2;
- Înainte de vacanță: structuri repetitive și alternative;
- Blocuri grafice – link; repetare algoritmi și pseudocod; teorie;
- Blocuri grafice – cod;
- Pseudocod – online;
- Final de an școlar – Pentru NextLab trebuie să vă faceți cont – aici!
- Clasa a VII-a
- Editarea unei fotografii;
- Editor2;
- Editor3;
- Poster;
- Open Roberta SIM;
- Prg1-OpenRoberta;
- Open_Roberta2;
- Cls7_OPENROBERTA
- 7 Variabile și liste;
- 7_cu_desen;
- cerc_spirala_7_8;
- variabile_7;
- Propunere pentru prezentarea de proiect EV3;
- 7_Ev_proiect_cerinte;
- Ora de cod: L1, L2;
- Noțiuni introductive: Python;
- Micro::bit
- Micro_bit,
- MakeCode;
- la alegere – termometru, alarmă luminoasă, alarmă, senzor de distanță, Tiny:bit Smart Robot, Scratch și Microbit;
- simulator Micro::bit &Scratch;
- Pentru NextLab trebuie să vă faceți cont – aici. Prima lecție: NEXTLAB;
- Elemente C/C++: prezentare, introducere; suma a n numere;
- Clasa a VIII-a
- Despre HTML; Teorie;
- Online HTML;
- HTML;
- prg_1(sursa);
- prg_2(sursa);
- prg_baza2(sursa);
- prg_baza3(sursa);
- Algoritmi
- Ora de cod: L1;
- Recapitulare – pagini WEB;
- Activitate pe echipe: Resurse pentru tema de echipă;
Programe școlare
Pentru evaluarea Programului ”Școala Altfel” – link chestionar;
Pentru evaluarea Programului ”Săptămâna verde” – link chestionar;
*************
************
- Clasa a VIII-a:
- documentarea proiectului de evaluare:
- Eficiența energetică și casa verde:
- Cum dorim să fie sala de sport? Dar Complexul educațional?
Info&TIC
Clasa a VIII-a
Clasa a V-a
- Cls_5_ora_cod;
- Cls_5_28_02;
- 6.12;
- CLS_5_autor;
- 5A_Internet;
- 5_2_Internet;
- cls_5_20_11_P1;
- cls_5_20_11_P2;
Clasa a VII-a
- Cls_7_ora_cod;
- cls_7_op;
- Evaluare(perechi): Elemente de identitate culturală națională(proiect individual cu prezentare în plen)
- resurse:
- manual 1(p.35), manual 2(p.28);
- poster_art; prelucrare de imagini;
- prelucrarea imaginii;
- resurse pentru realizarea animației(la alegere; ex. GifM, GiMaker);
- resurse:
Matematică
Alte resurse
- cursuri – Google;
- Pics4learning;
- Scratch – programare;
- Ora de cod;
- #Scriem Cod;
- pregătire programare
- Limbajul pseudocod;
- Exemple de algoritmi pseudocod și scheme logice;
- Aplicații – scheme logice;
- Algoritmi, scheme logice, pseudocod;
- Curs pentru începători;
- Instrument grafic pentru scheme logice; instrument 2;
- 29.01 – exerciții Exerciții Informatică
- online C++ Compiler; C++ Shell;
- C++ tutorial;
- C++ alte tutoriale;
- ITech – pretestare
- pregătire programare
- Sisteme de operare – Windows 8; Use Windows; Lecție AeL –SO; alte lecții AeL(algoritmi, rețele, SO);
- Animații create on-line; GiMaker;
- Openclipart;
- Muzică – Jamendo;
- Photofunia;
- Bandă desenată;
- Pachet … utilitar;
- Wordle;
- Google classroom;
- Shakeuplearning.teachable;
- 15.02.2019, clasa a VI-a, Suma a n numere naturale consecutive;
- 15.02.2019, clasa a V-a,
- 22.02.2019, clasa a VI-a, Variabile și liste;
- 22.02.2019, clasa a V-a, Clasa a V-a
Istorie
- https://oradeistorie.ro
- Mihai Viteazul;
- Istorie – Marea Unire;
- Tiparul și cartea în spațiul românesc
Cultură civică
Clasa a VIII-a
- Cls_8_CE;
- Codul civil;
- Codul penal;
- Cls_8_ian1;
- cls 8_S1_decembrie;
- Cl_8_libertatea;
- Cls_8_Autoritate_putere_continuare;
- Fisa_1_Cultură_civică_cls8;
- Cls_8_2;
- Despre democrație și rezolvarea problemelor;
- Cls_8_4;
- Cls_8_RDT;
- 8BC_Excesul_lipsa_autoritate
Educație socială
Clasele a V-a
- Evaluare prin proiecte;
- Cls_5_risc;
- Drepturile copilului; Responsabilități;
- 5_Rec_aplic;
- Cls_5_sanatate_poluare;
- 5_V_februarie_1;
- 5_Protectie_sociala;
- Clasa_5_final noiembrie;
- 5 S9;
- 5_final_argumentare;
- 5ABCD_Opinie_discriminare;
- Cls_5_argumentarea;
- 5tot_R;
- Cls5_3;
- clasa a V-a – Accesul la informație
- cls 5***Dreptul la familie; dreptul la identitate; familia – art.8; film;
Clasele a VI-a
- 6_intercultural_fest;
- 6_soc_inter_rev;
- Tema lunii martie – Ce înseamnă să fiu un bun coleg …
- Poster – Valori interculturale în viața noastră(sursă);
- 6_feb_comunicare;
- 6_februarie_1;
- Cls_6_Atitudini_valori;
- 6_final_luna_noi;
- cls_6_Eu
- Cls_6_Identitate;
- 6_S8_Traditii_mestesuguri;
- 6ABCD_Patrimoniu;
- Cls_6_moștenirea_culturală;
- Cls_6_4;
Clasele a VII-a
- Statul de drept; Instituții democratice – Constituția României;
- Codul civil; Dreptul la demnitate; 7_CP_CC;
- Cls_7_proiect; European e-Justice Portal;
- 7_feb;
- cls_7_L1_ianuarie;
- cls_7_principii_democratice;
- 7_Constitutie
- Cls_7_Leg¦âtura_dintre_lege_si_democratie;
- Cls_7_S8_Ne_preg¦âtim_de_alegeri;
- 7ABC_Sinteza;
- Cls_7_Regimuri_politice;
- CLS_7_Regim_guvernare;
- cls_7_3
Matematică și MSSC
- Ziua_PI_martie;
- 6D_int; operații cu numere întregi;
- 6_Math;
- 6_D_triunghiuri_cotidian;
- 6_D_Q
- 6D_feb;
- MSSC_6D_1ian;
- decembrie cls 6;
- Cls_6_Ne pregătim pentru teză;
- Rapoarte_proporLŤii_distanLŤe_procente;
- Aplicație – sursa 1, 2, 3, 4;
- MSSC_24_10;
- 6D_MCSC_unghiuri;
- Lectie_6D_SMSC;
- S1_oct_2019_MSSC_6D(2 soluții);
- 5CD unghiuri;
- Unghiuri;
- Măsura unghiurilor;
- Transformări;
- Unități de măsură;
- Instrumente pentru măsurat;
- Perimetrul
Alte discipline
- Duolingo;
- The German Project;
- Loecsen;
- http://www.bbc.co.uk/languages/;
- https://www.kisspng.com ;
- pentru matematică – calcule rapide;
- Wold Digital Library – Patrimoniul cultural mondial, românesc;
- Patrimoniu – prezenţe româneşti pe listele Patrimoniului Mondial material şi imaterial;
Intangible Cultural Heritage – România; alte țări – By Country;
Lecturi suplimentare pentru clasa a VIII-a
Texte literare în proză
- Radu Tudoran, Toate pânzele sus
- Mihail Sadoveanu, Baltagul
- Elvira Bogdan, Talismanul de safir
- Ioan Groșan, Trenul de noapte
- Arthur C. Clarke, Odiseea spațială
- Mircea Eliade, Domnișoara Christina
- Roy Bradbury, Cronici marțiene
Texte literare în versuri
- Mihai Eminescu, Lacul, Dorința, Floare albastră, Crăiasa din povești
- Mircea Cărtărescu, Fata cu șosete de diamant, Steluțe în genele ei
- Miorița, Monăstirea Argeșului, Pintea Viteazul, Soarele și luna
- Șt. Augustin Doinaș, Mistrețul cu colți de argint
Texte dramatice
- Vasile Alecsandri, Chirița în Iași
- Ion Luca Caragiale, O scrisoare pierdută
- Tudor Mușatescu, Titanic Vals
Lecturi suplimentare pentru clasa a VI-a
Literatura română
- L. Caragiale, Schițe
- Mihai Eminescu, Crăiasa din povești (versuri)
- Alex Moldovan, Olguța și un bunic de milioane
- Gellu Naum, Cărțile cu Apolodor (versuri)
- Ana Rotea, Dosarul Popcorn
- Ioan Slavici, Zâna Zorilor
- Marin Sorescu, Unde fugim de acasă?
- Matei Vișniec, Omul de zăpadă care voia să întâlnească soarele (versuri)
Literatura străină
- Vera Brosgol, Fantoma Aniei
- S. Eliott, Cartea lui Moș Oposum despre Pisicile Poznașe (versuri)
- Tove Jansson, Cometă în Momilandia, Pălăria vrăjitorului SSS banda desenată Aventuri în Momilandia (la alegere)
- Lucy și Stephen Hawking, George și cheia secretă a universului
- Louis Sachar, Tabăra
- Elif Shafak, Fetița căreia nu-i plăcea numele său
- Andreas Seinhöfel, Rico și Oskar. Umbrele misterioase
Cultură generală
- Neagu Djuvara, Istoria poporului roman
- Gemma Elwin Harris, Întrebări mari de la cei mici… la care răspund niște oameni foarte importanți
Lecturi suplimentare pentru clasa a VII-a
Texte literare în proză
- Ion Creangă, Povești și povestiri
- L. Caragiale, Două loturi
- Horia Gârbea, Doina Ruști, Liviu Ioan Stoiciu, Basme și povestiri mistice românești
- Oscar Wilde, Fantoma din Canterville
- Mark Twain, Cum să îmblânzești o bicicletă, Noroc, Elefantul alb a fost furat
- Edmondo de Amicis, Lift
- Fănuș Neagu, Caii albi din orașul București
- R. R. Tolkien, Hobbitul
- Laura Grunberg, Poveste cu un gând strănutat
- Guy de Maupassant, Bijuteria
- Arthur Conan Doyle, Cum să spui o poveste, Scanda în Boemia
Texte literare în versuri
- Tudor Arghezi, Poezii (selectiv)
- Ion Pillat, Poezii (selectiv)
- Grete Tartler, Gulii verzi în țara pisicilor
- Șerban Foarță, Isprăvile lui Degețel și ale altora ca el
Lecturi suplimentare pentru clasa a VI-a
Literatura română
- L. Caragiale, Schițe
- Mihai Eminescu, Crăiasa din povești (versuri)
- Alex Moldovan, Olguța și un bunic de milioane
- Gellu Naum, Cărțile cu Apolodor (versuri)
- Ana Rotea, Dosarul Popcorn
- Ioan Slavici, Zâna Zorilor
- Marin Sorescu, Unde fugim de acasă?
- Matei Vișniec, Omul de zăpadă care voia să întâlnească soarele (versuri)
Literatura străină
- Vera Brosgol, Fantoma Aniei
- S. Eliott, Cartea lui Moș Oposum despre Pisicile Poznașe (versuri)
- Tove Jansson, Cometă în Momilandia, Pălăria vrăjitorului SSS banda desenată Aventuri în Momilandia (la alegere)
- Lucy și Stephen Hawking, George și cheia secretă a universului
- Louis Sachar, Tabăra
- Elif Shafak, Fetița căreia nu-i plăcea numele său
- Andreas Seinhöfel, Rico și Oskar. Umbrele misterioase
Cultură generală
- Neagu Djuvara, Istoria poporului roman
- Gemma Elwin Harris, Întrebări mari de la cei mici… la care răspund niște oameni foarte importanți
Clasa a V-a
Literatura română
- L. Caragiale, Schițe
- Tudor Arghezi , Ex Libris, Cuvânt, O furnică, Cartea cu jucării (volum)
- Lucian Blaga, Belșug, Părinţii, Cărăbuşul de aramă
- Alex Moldovan, Olguța și un bunic de milioane
- Gellu Naum, Cărțile cu Apolodor (versuri)
- Ioan Slavici, Zâna Zorilor
- Mihail Sadoveanu, Dumbrava minunată
- Marin Sorescu, Unde fugim de acasă?
- Matei Vișniec, Omul de zăpadă care voia să întâlnească soarele (versuri)
Literatura străină
- Vera Brosgol, Fantoma Aniei
- S. Eliott, Cartea lui Moș Oposum despre Pisicile Poznașe (versuri)
- Tove Jansson, Cometă în Momilandia, Pălăria vrăjitorului sau banda desenată Aventuri în Momilandia (la alegere)
- Lucy și Stephen Hawking, George și cheia secretă a universului
- Elif Shafak, Fetița căreia nu-i plăcea numele său
Altele – Cultură civică
Clasa a VII-a
- Comunități
- Statele moderne și constituțiile;
- Constituțiile românești;
- Autorități publice în România;
- Constituția României;
- Despre Constituție;
- Material pentru proiectul ”Constituțiile României” – 1866, 1923, 5 minute de istorie; socialismul; Principiul separației puterilor în stat(fișă)
- Instituții de stat, roluri, organizare
- cls 7;
- Autoritatea judecătorească;
- 7 C, mass media, 7C Cultură civică mai 1;
- 7C mai – Formațiuni politice_Alegeri_Vot;
- 7C Viata politica;
- 7 C lectie final de mai;
- clasa a VI-a Diferiți, dar egali – Acceptare, Diferit; Toleranță;
- Preadolescență;
- 6 BC 3 aprilie
- 5 ABCD aprilie;
- Despre discriminare și dizabilitate;
- Despre puterea grupului;
- Studiu despre relații umane;
- Activitatea practică – un logo pentru 59(informare)
JARO – interdisciplinar(5C)
- Abilități – profil;
- Rolul testelor – autocunoaștere(doar orientativ);
- Ce înseamnă A1, A2 …? Niveluri europene; CV;
- Tema lunii noiembrie – Afacere de succes în spațiul românesc
- Tema lunii decembrie – Produs de top – studiu comparativ: preț, calitate, design etc;
- buget Jaro; 1.-Povestea-banilor;
- Rolul BNR; Educație financiară;
- Bursa de flori;
- Paradoxul valorii;
- Economia darului;
- Bani curați – bani murdari